۱۴۰۰ اردیبهشت ۷, سه‌شنبه

بهترین فرش کدام است؟ ( پارت اول)

 


در زندگی انسان پوشش خانه فواید بسیاری دارد از جمله حفظ انرژی، حس صمیمیت بین افراد، زیبایی و... که باعث می شود افراد به فکر خرید پوششی مناسب باشند. در گذشته برای رفع این مسئله از فرش های دستباف استفاده می کردند که با هنر دست قالی بافان ایرانی بافته می شد. اما به دلیل قیمت بالای فرش های دستباف تعدادی از افراد توان خرید آن را نداشتند. به همین دلیل در حدود 50 سال پیش در کاشان تولید فرش های ماشینی راه اندازی شد. ابتدا تولیدات این کارخانه به تعداد کمی از مخصولات ختم می شد اما به مرور زمان تنوع در محصولات فرش ماشینی افزایش داشت که نمونه های زیادی را امروزه می توانید ملاحظه کنید. در ادامه این مقاله به بررسی کامل در مورد انواع فرش ها و ویژگی آنها می پردازیم.

انواع فرش های ماشینی

شانه و تراکم دو ویژگی اصلی در فرش های ماشینی محسوب می شوند. در ابتدای تولیدات، فرش های ماشینی در شانه و تراکم پایینی بافته می شدند. که این امر موجب ضخامت و ارتفاع خاب بالا در فرش های ماشینی بود. اگر به فرش های ماشینی در منزل افراد قدیمی خانواده نگاه کنید کاملا این نکته را متوجه خواهید شد. اما هر چه زمان به جلو حرکت کرد دستگاه های تولید فرش ماشینی به روز تر شده و محصولات زیباتر و همچنین ظریف تری را تولید کرد. که یکی از آنها فرش های 700 شانه بود که با انواع تراکم ها بافته می شد ولی بارزترین آن با تراکم 2550 بود. فرش های 700 شانه با گذشت سال های سال از مرحله تولیدش همچنان یکی از پر فروش ترین محصولات در صنعت فرش ماشینی می باشد. آنها ضخامت بالایی داشته و یکی از با کیفیت ترین محصولات می باشند. ارتفاع خاب در فرش های 700 شانه 10 الی 11 میلی متر می باشد. به همین دلیل گزینه مناسبی برای مکان های پررفت و آمد بوده و بهترین انتخاب برای افرادی هست که مایل به نشستن بر روی مبل نبوده و راحتی بر روی فرش را ترجیح می دهند. تنوع طرح های قدیمی و اصیل در فرش ماشینی بر روی فرش های 700 شانه بسیار فراوان بوده و در سال های اخیر طرح و نقش های مدرن و فانتزی بر روی این محصول بافته می شود.

کمی بعد تر از فرش 700 شانه، محصولی به بازار عرضه شد که در زمان خود استقبال زیادی از آن به عمل آمد. فرش های 1000 شانه با تراکم استاندارد 3000 و همچنین طرح های متنوع، جلوی بسیار زیبایی را به خانه می بخشید. که همین امر باعث توجه افراد زیادی به این محصول شد. فرش های 1000 شانه به دلیل افزایش شانه و تراکم نسبت به فرش 700 دارای ظرافت بالاتری بوده. و به دلیل ریز بافت بودن شباهت فراوانی به فرش دستبافت داشت. که اصطلاحا به آن فرش ماشینی دستبافت گونه می گویند. لازم به ذکر است که با افزایش شانه و تراکم قیمت آن نیز کمی بالاتر از فرش 700 شانه می باشد. کیفیت فرش های 1000 شانه بسیار عالی است. اگر به دنبال فرشی با کیفیت بالا و همچنین ظریف هستید فرش های 1000 شانه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

کلام آخر

فرش های ماشینی از الیاف زیادی تولید می شوند. که شامل پلی استر، پلی پروپیلن، بی سی اف و بسیاری الیاف دیگر می باشد. اما یکی از مرغوب ترین آنها الیاف اکریلیک می باشد. اکریلیک مزیت های زیادی را به همراه دارد که می توان به کاهش پرزدهی فرش، مانع از حساسیت و آلرژی در بیماران تنفسی و نوزادان تازه متولد شده اشاره کرد. تا اینجا به دو مورد از محصولات پرفروش در صنعت بافندگی اشاره کردیم. در پارت دوم مقاله به نمونه های دیگر از این محصولات می پردازیم.

فرش کاشان

امروزه همه افراد در داخل و خارج از ایران به دنبال فرش ماشینی کاشان می باشند. چرا که تمام کیفیت و زیبایی های لازم در این محصولات به کار برده شده است و توجه افراد زیادی را به خود جلب می کند. اگر شما هم به دنبال یکی هنر زیبا و چشمگیر برای پوشش دکوراسیون منزل خود هستید به شما می کنم به فروشگاه اینترنتی قالی کاشان مراجعه کنید. این فروشگاه تنوع بالایی در محصولات خود داشته و یکی از معتبر ترین سایت های اینترنتی فروش فرش ماشینی می باشد. همچنین ارسال محصولات قالی کاشان برای شما عزیزان به سراسر ایران به صورت رایگان می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر