۱۴۰۰ اردیبهشت ۴, شنبه

راهنمای سایز در فرش های ماشینی


در گذشته فرش های ماشینی در یک الی دو سایز ثابت بافته می شد. اما امروزه با توجه به متراژ خانه ها و با تکنولوژی در صنعت فرش ایران، فرش های ماشینی در سایز های متفاوتی بافته می شوند. بسیاری از افراد از سایز های تولید شده فرش ماشینی بی اطلاع می باشند. و فرق بین فرشی با سایز استاندارد و غیر استاندارد یا به اصطلاح سفارشی را نمی دانند. در این مقاله با توضیح کامل و واضح، شما را با یکی از ویژگی های مهم فرش ماشینی یعنی ابعاد فرش آشنا خواهیم کرد.

ابعاد اصلی در فرش های ماشینی

در صنعت فرش ماشینی ایران سایز های اصلی شامل ابعاد 3*2 یا همان فرش 6 متری، 3.5*2.5 یا همان فرش 9 متری و 4*3 یا فرش 12 متری تقسیم کرد. این ابعاد در تمام شرکت های معتبر فرش کاشان و دیگر شرکت ها در سراسر ایران بافته می شود.

ابعاد فرعی در فرش های ماشینی

قالیچه:
همان طور که از اسم این محصول پیداست ابعاد آن از سایز های اصلی فرش ماشینی کوچک تر می باشد. ابعاد قالیچه را در شرکت های تولید کننده با رقم 2.25*1.5 می شناسند. که این ابعاد از سایز فرش 4 متری کوچک تر بوده و برای پوشش مکان هایی از جمله اتاق خواب، راه رو و آشپزخانه مناسب می باشد.

کناره ها:

در اصول بافت کناره ها، طول بیشتر از عرض فرش می باشد. کناره ها در سایز هایی همانند 4*1، 3*1 و 2*1 تقسیم بندی می شوند و انتخاب مناسبی برای پوشش راه رو های باریک می باشد.

پادری:

بسیاری از افراد به دنبال پادری برای منزل خود هستند اما از سایز آن مطلع نمی باشند. پادری ها در سایز 80*50 و 100*50 تولید می شوند و یکی از محصولاتی است که استقبال زیادی از خرید آن می شود. از این سایز به عنوان رویه پشتی نیز استفاده می شود.

شما از طریق این ابعاد می توانید با توجه به متراژ هر قسمت از خانه، با سایز های ذکر شده مکان دکوراسیون خود را با فرش مناسب بپوشانید.

فرش مناسب پذیرایی بزرگ

برای پوشش سالن پذیرایی بزرگ باید از ابعاد سایز اصلی استفاده کنید. یکی از قوانین قرار دادن فرش در محیط پذیرایی یا نشیمن توجه به این مسئله است که تمام قسمت های خانه را با فرش نپوشانید. برای مثال برای یک فضای 24متری از یک فرش 12 متری استفاده کنید. به صورتی که فرش مورد نظر در وسط سالن قرار داده شده و مبلمان و سایر وسایل در اطراف آن چیدمان شود. برای هماهنگی بین مبل و فرش باید فرش در لبه پایه های مبل قرار گرفته و به گونه ای باشد که مخاطب با نشستن بر روی مبل، پاهایش بر روی فرش قرار گرفته و حس خوبی را به او القا کند.

سایزبندی فرش اتاق خواب

برای پوشش اتاق خواب اصولا از فرش هایی با ابعاد کوچک تر استفاده می کنند و تمام قسمت های فضای اتاق خواب را نمی پوشانند. امروزه فرش هایی به بازار عرضه شده که بین تخت و دیوار قرار می گیرد. و حس خوبی را به مخاطب هنگام گذاشتن پاها از روی تخت بر روی فرش را منتقل می کند. عرض آنها بر اساس مقدار تخت تا دیوار و طول آن تا لبه تخت شما محاسبه و بافت می شود.

سایز فرش در سالن غذاخوری

اگر در آشپرخانه یا سالن غذاخوری منزل خود از میز ناهارخوری استفاده می کنید لازم است تا فرش را در مرکز قرار دهید و سپس میز ناهارخوری را در وسط فرش بگذارید. اندازه فرش باید به شکلی باشد تا هنگامی که صندلی را به عقب کشیده و بخواهید روی آن بنشینید پاهایتان بر روی فرش قرار بگیرد.

سایز فرش غیر استاندارد یا سفارشی

برای بافت سایز فرش دلخواهتان لازم است ابعاد مورد نظر را به شرکت های تولید کننده تحویل داده تا طبق آن، فرش مورد پسندتان را با ابعاد مورد نظر بافت کرده و در مدت زمان کوتاهی به شما تحویل دهند.

فرش کاشان

امروزه در کاشان شرکت های تولید کننده فرش ماشینی با توجه به ابعاد مورد نظر شما فرش دلخواهتان را تولید می کنند. با مراجعه به سایت قالی کاشان می توانید محصولات برهای معتبر کاشان را ملاحظه فرموده و سایز درخواستی خود را خریداری کنید. قیمت محصولات این فروشگاه طبق قیمت کارخانه محاسبه می شود و ارسال آن به سراسر ایران رایگان می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر