۱۳۹۹ دی ۱۳, شنبه

فرش فریز چیست ؟



 فرش های فریز را می توان دسته ای جدید از فرش های ماشینی مدرن کاشان دانست . فرش های ماشینی به دو دسته فرش مدرن و فرش کلاسیک تقسیم می شوند. فرش های کلاسیک همان فرش هایی هستند که نقش و و طرح های سنتی و مشهور ایرانی را داشته و در سراسر دنیا شناخته شده هستند. درسوی دیگر فرش های مدرن به فرش هایی گفته می شود که ظاهری متفاوت با فرش های کلاسیک و سنتی داشته و برای سبک زندگی امروزی مناسب تر هستند. فرش های مدرن طرح هایی ساده و با رنگ های کم تعداد و خنثی داشته و برای دکوراسیون های امروزی ایده آل هستند. البته از فرش های کلاسیک خصوصا گلیم فرش ها نیز در دکوراسیون های مدرن استفاده زیادی می شود.

فرش فریز مدرن کاشان

فرش های فریز ماشینی کاشان در گروه فرش های مدرن قرار گرفته و ویژگی های مشترکی با فرش های مدرن دیگر مانند فرش فرش شنل دارند. در فرش فریز کاشان عمدتا از نخ های پلی استر یا پلی پروپیلن استفاده می شود. این الیاف درجه یک و باکیفیت مقاومت بسیار بالایی دارند. از این رو برای استفاده در فضا های خاص مانند راه  رو ها یا راه پله ها بسیار مناسب هستند. از دیگر دلایل این امر قیمت ارزان فرش فریز نسبت به سایر فرش های ماشینی است.

فرش های فریز در کنار قیمت ارزان کیفیت و دوام بسیار بالایی دارند. این گروه از فرش های مدرن وزنی سبک داشته و به راحتی شسته می شوند. از دیگر ویژگی های فرش فریز طرح های شیک و متنوعی است که هر نوع سلیقه ای را پوشش می دهد. فرش فریز طرح های فانتزی ، سه بعدی و ساده ای دارد که در هر فضایی می توان استفاده کرد.

فرش های فریز کاشان با نخ های ضخیمی بافته می شوند و ضخامت نسبتا زیادی دارند. به همین دلیل برای استفاده در اتاق کودکان نیز گزینه مناسبی می باشند. 

مقایسه گلیم و فرش فریز 

فرش های فریز کاشان و گلیم فرش ها همان طور که گفته شد از فرش هایی هستند که در فضا های امروزی و دکوراسیون های مدرن استفاده زیادی دارند. این دو محصول تفاوتی هایی با یکدیگر دارند که در این جا به آن ها اشاره می کنیم. گلیم و فرش فریز در نوع بافت با یکدیگر تفاوت دارند. گلیم کم ترین ضخامت را در بین فرش های ماشینی دارد. از این رو همانند موکت سطحی یکنواخت و صاف دارد. اما در سوی دیگر فرش فریز خاب نسبتا بالایی داشته و دارای سطحی با برجستگی های زیاد است.

این تفاوت باعث می شود فرش فریز بافتی نرم تر داشته باشد. هم چنین استفاده از نخ خاب در فرش فریز مقاومت بیش تر را در پی داشته است. برگشت پذیری و دوام فرش فریز به دلیل ضخامت مناسب بیش تر از گلیم است.

تفاوت دیگر فرش فریز و گلیم را می توان در تنوع طرح دانست. گلیم فرش طرح های سنتی و بسیار خاصی داشته و به دلیل ویژگی هایی که گفته شد دارای ظاهری براق است. اما فرش فریز نیز از طرفی طرح هایی مدرن و شیک دارد که برای سیلقه های خاص مناسب است.

خرید فرش مدرن و فانتزی کاشان

برای خرید انواع فرش های کلاسیک ، فرش های مدرن و فانتزی ، فرش های جدید و خاص و زیبا ترین فرش های ماشینی بهترین مرجع فروشگاه قالی کاشان است. در فروشگاه قالی کاشان می توان انواع فرش های ماشینی را با بهترین کیفیت و کم ترین قیمت به شکل مستفیم از کارخانه خرید نمود. 

فروشگاه قالی کاشان تمامی فرش های عرضه شده را با گارانتی 10 ساله کیفیت تضمین نموده و برای هر نوع سلیقه ای طرحی مناسب را به نمایش گذاشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر