۱۳۹۹ دی ۶, شنبه

فرش طرح افشان کاشان و خرید آن


 فرش طرح افشان از سنتی ترین و خاص ترین طرح هایی است که با گذشت زمان هم چنان محبوب و پرفروش است . طرح افشان نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا طرفداران خاص خود را دارد . طرح افشان ابتدا در قالی های دستباف ایرانی بافته شده است . اما به دلیل فروش بالا و محبوبیت آن در فرش های ماشینی نیز با گذشت زمان انواع مختلفی از آن شکل گرفته است . طرح افشان را می توان برگرفته از طرح زیبای ترنج دانست . با این تفاوت که در طرح افشان ترنج از میانه فرش حذف شده و اطراف ان را نقوش شاخ و برگی احاطه کرده است . امروزه فرش های افشان در انواع مختلفی در فرش های ماشینی کاشان بافته می شوند . این فرش ها به دلیل ظاهر سنتی و اصیل به فرش های طرح دستباف نیز معروف هستند .

ویژگی های فرش طرح افشان کاشان

فرش طرح افشان از نقش و نگار هایی شکل گرفته است که انسجام و یکپارچگی بسیار خاصی دارند . در بیش تر طرح های افشان از نقوش اسلیمی و ختایی استفاده می شود . این نقوش با هارمونی بسیار زیبایی در سراسر فرش پراکنده شده اند . لغت افشان در اصل به معنی آشفته و پراکنده است . ازاین رو طرح این فرش افشان نامیده شده است . 

طرح افشان انسجام و نظم بسیار خاصی دارد . نقش ها و نگاره های این فرش پیوستگی بسیار جذابی دارند . طرح افشان به شکلی است که گویا طراح فرش بدون برداشتن قلم از کاغذ تمامی نقوش را طراحی کرده است . یکی از ویژگی های خاص طرح افشان عدم قرینگی بین نقوش است . در فرش های سنتی ایرانی معمولا تمامی نقوش با هم قرینه هستند . اما در فرش های مدرن و امروزی مانند فرش طرح افشان این قرینگی دیده نمی شود . 

از دیگر ویژگی های طرح افشان ظاهری یکنواخت است . حذف ترنج در این فرش سبب شده برای استفاده در فضا های کوچک و کم نور بسیار مناسب باشد . زیرا ظاهر فرش طرح افشان به گونه ای است که فضای اطراف آن بزرگ تر و دل باز تر دیده می شود .

انواع طرح های افشان 

فرش طرح افشان در فرش های ماشینی کاشان به اشکالی مختلفی بافته می شود . مشهور ترین طرح های افشان در فرش و قالی عبارتند از »: فرش طرح افشان اسلیمی ، فرش طرح افشان ختایی ، فرش طرح افشان حیوانات ، فرش طرح افشان بندی و فرش طرح افشان شاه عباسی . در فرش های مدرن ماشینی طرح افشان تغییرات زیادی یافته و با نقوش دیگری مانند طرح های خشتی و قابی همراه شده است . این فرش با رنگ بندی های لایت و سرد تزیینه شده اند تا برای استفاده در دکوراسیون های مدرن مناسب باشند .

خرید فرش طرح افشان کاشان 

برای خرید اینترنتی فرش طرح افشان ماشینی کاشان بهترین گزینه فروشگاه قالی کاشان است . قالی کاشان مجموعه ای از جدید ترین و مدرن ترین طرح های فرش ماشینی را در خود جای داده است . انواع فرش 500 شانه ، 700 شانه ، 1000 شانه ، 1200 شانه و 1500 شانه با طرح های سنتی و مدرن در ابعاد مختلف مانند فرش 9 متری در این فروشگاه قابل شماهده و سفارش است . تمامی فرش های قالی کاشان به قیمت کارخانه عرضه می شوند . از این رو برای خرید فرش ارزان قیمت مستقیم از کارخانه فرش کاشان می توانید به فروشگاه قالی کاشان مراجعه کنید . فرش های آشپزخانه ، فرش کودک ، فرش وینتیج ، فرش شنل ، فرش شگی ، فرش فریز و گلیم فرش از محصولات قالی کاشان هستند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر