۱۴۰۰ اردیبهشت ۲۶, یکشنبه

پرفروش ترین فرش های ماشینی

 



در سال های اخیرخرید فرش های ماشینی نسبت به فرش های دستباف افزایش قابل توجهی داشته است. که علت آن عمدتا مربوط به قیمت مناسب فرش های ماشینی نسبت به فرش های دستباف است . از طرفی تنوع در طرح ورنگ فرش های ماشینی خیلی بیشتر از فرش های دستباف است. این امر باعث شده که فرش های ماشینی با هر ذوق و سلیقه ای هماهنگ شوند.

درمیان انواع فرش های ماشینی، تعدادی از این فرش ها ازنظر طرح فرش ،رنگ فرش ، جنس نخ، شانه وتراکم فرش و ابعاد فرش نسبت به فرش های ماشینی دیگر پرفروش تر هستند. در این مقاله قصد داریم شما را با پرفروش ترین فرشهای ماشینی آشنا کنیم.ظ

پرفروش ترین طرح فرش ماشینی

امروزه تنوع در طرح های فرش ماشینی به حدی زیاد شده که بسیاری از خریداران فرش در هنگام خرید فرش دچار سردرگمی می شوند. فرش های ماشینی از طرح های اصیل و سنتی گرفته تا مدرن و امروزی در تنوع بسیار زیادی بافته می شوند. همین امر باعث شده که این فرش ها با اکثر سلایق هماهنگ باشند.

اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که گاهی اوقات یک طرح خاص در یک بازه زمانی توسط عده زیادی از مردم انتخاب می شود. در سال های اخیر به علت گسترش فرهنگ مدرنیته در بین مردم ، اکثر افراد از سبک های مدرن یا مدرن- کلاسیک برای خانه هایشان استفاده می کنند. لذا فرش ها نیز بیشتر به سبک مدرن یا تلفیقی از مدرن و کلاسیک انتخاب می شوند.

فرش طرح افشان از جمله فرش هایی است که در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. طرح این فرش علاوه بر زیبایی به گونه ای است که با اکثر دکوراسیون ها از مدرن گرفته تا کلاسیک هماهنگ می شود. بعد ازفرش طرح افشان،  فرش های مدرن مثل فرش های وینتیج یا کهنه نما و شنل و شگی وکلاریس های مدرن بسیار پرطرفدار هستند. بعد از فرش های مدرن نقوش خشتی و گلفرنگ بیشترین فروش فرش را دارند. بعد از این طرح ها نقوش لچک و ترنج در مراتب بعدی قرار می گیرند.

پرفروش ترین رنگ فرش ماشینی

انتخاب رنگ فرش بعد از طرح آن از اهمیت خاص و ویژه ای برخوردار است. اصولا رنگ فرش با توجه به اجزای دکوراسیون انتخاب می شود. اما در بسیاری از اوقات فرش را در ابتدا انتخاب کرده و سپس سایر اجزا را با آن ست می کنند. در این مواقع می توان پرفروش ترین رنگ فرش را برای مکان موردنظر انتخاب نمود. بسیاری از افراد با توجه به رنگ سال ، فرش خود را انتخاب می کنند.

پرفروش ترین رنگ فرش در سال های اخیر فرش زمینه فیلی یا طوسی یا دلفینی است.  بعد از آن فرش های سیلور و نقره و صدفی و متالیک از جمله رنگ های پرفروش فرش محسوب می شوند. بعد از آن رنگ کرم و بادامی و بژ و نسکافه ای جزو پرفروش ترین رنگ ها هستند. بعد از آن نیز فرش های سرمه ای و ذغالی بیشترین طرفدار را دارند.

پرفروش ترین فرش ها از نظر شانه و تراکم

 فرش های ماشینی با شانه و تراکم های متفاوت به بازار عرضه می شوند. منظور از شانه تعداد گره ها در یک متر عرضی و منظور از تراکم تعداد گره ها در یک متر طولی فرش است. هر چه شانه و تراکم فرش افزایش یابد فرش ظریفتر و و منسجم تر می شود. اما به همان نسبت ضخامت فرش کم می شود.

در بین فرش های ماشینی فرش های 700 شانه و فرش های 1200 شانه جزو پرفروش ترین فرش های ماشینی محسوب می شوند. فرش های 700 شانه تنوع طرح و رنگ زیادی دارند. همچنین از قیمت مناسبی نسبت به فرش های دیگر برخوردارند. این فرش ها ضخامت خوبی دارند و نرم ترند. به همین دلیل استقبال زیادی از آن ها می شود.

 فرش های 1200 شانه به خاطر ظرافت بالا و زیبایی خیره کنند و شباهت زیادی که به فرش های دستباف درند بسیار پرطرفدرار هستند. این فرش ها معمولا با رنگ های جدید مثل صدفی و متالیک و نقره ای و طوسی بافته می شوند که  جلوه ی خاصی به دکوراسسیون می دهند. دستگاه های بافنده فرش 1200 شانه نسبت به فرش های 700 شانه جدیدتر است.  لذا رنگ های جدید بیشتر در این فرش ها دیده می شود.

فرش های 1500 شانه نیز از فرش های جدید و شکیل هستد اما از آن جا که ضخامت کمی دارند نیاز به مراقبت بیشتری دارند. و فقط برای مکان های کم رفت و آمد مثل سالن پذیرایی استفاده می شوند.

پرفروش ترین ابعاد فرش

خانه های امروزی از نظر وسعت نسبت به خانه های قدیمی کوچکترند. همین عامل باعث شده که امروزه ابعاد فرش ها را معمولا متناسب با فضا در نظر بگیرند. از بین ابعاد فرش پرفروش ترین فرش ها مربوط به فرش های 9 متری بعد از آن فرش های 6 متری و قالیچه های 4 متری می باشد.

پرفروش ترین جنس نخ خاب فرش

 در بین الیافی که برای بافت فرش استفاده می شود. نخ خاب از اهمیت ویژه ای برخوردار است . جنس نخ خاب فرش های ماشینی از جنس پلی استر ، پلی اوژن و ورجین و بی سی اف و اکریلیک است. از بین این نخ ها نخ اکریلیک هیت ست شده مرغوبتر می باشد. فرش هایی که با نخ اکریلیک بافته می شوند نسبت به فرش های دیگر بادوام تر هستند. لذا پرفروش ترین فرش ها فرش های اکریلیک می باشند.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر