۱۳۹۹ آذر ۲۱, جمعه

فرش شنل چیست ؟




دنیای مدرن هرروز رو به تغییر و پیشرفت حرکت می کند و این تغییرات در ظاهر زندگی انسان دنیای مدرن نیز نمود پیدا می کند. سبک زندگی جدید تکنولوژی جدید و به روز شدن تمام وسایل زندگی انسان ها باعث شده تا این تغییرات در همه ی قسمت های آن از جمله تغییر در دکوراسیون و حتی فرش منزل اتفاق بیافتد. یکی از مدرن ترین و محبوب ترین فرش ها در بین انواع فرش ماشینی، فرش شنل است.

در آپارتمان‌های کوچک با فضاهای تنگ و محدود، دیگر جای فرش‌های چندین متری نیست. یا وقتی فضای اتاق پذیرایی و هال در خانه‌ای کوچک مشترک است، نمی‌توان از فرش‌های دستباف گرانی بهره برد که هر لحظه ممکن است با وجود ریختن غذا و… کثیف و خراب بشوند. کشف و درک این تغییر نیاز و البته خواسته مشتریان ایرانی، چند سالی است که باعث تولید و واردات فرش‌ مدرن به بازار ایرانی شده است. در ادامه به توضیح بیشتر درباره این فرش‌ها پرداخته‌ایم:

فرش شنل فانتزی چیست ؟


چند سالی است که فرش های فانتزی و فرش شنل فانتزی در خانه های مردم جا باز کرده است و یکی از دلایل عمده که مردم نسبت به این فرش ها استقبال نشان داده اند طرحها و رنگهای متنوع این فرشها می باشد که برای فضاهای محدودتر منسب اند. ایران همواره در صنعت فرش ماشینی و دستبافت پیشرو بوده و حرفی برای گفتن داشته است بطوری که امروزه تولیدکنندگان فرش های فانتزی و شنل از جدیدترین دستگاه های بافت فرش بهره می برند و توانسته اند جدیدترین و بروزترین طرحهای فرش فانتزی و شنل را تولید کنند بنحوی که با استفاده از طرحهای شیک و انتزاعی، بخش اعظمی از نیاز مشتریان را در بازار فرش پوشش دهند.

فرش شنل یا فرش بلژیکی نقطه مقابل فرشهای شگی است و بر خلاف فرش‌های شگی پرز هایی بسیار کوتاه دارد ، فرشهای مدرن با گل‌های برجسته و دارای فرورفتگی از جنس نخ شنل هستند . فرش‌های شنل با وجود پرزهای کوتاه، نرم و لطیف هستند و مانند فرشهای فریز قابلیت شست و شوی بالایی دارند .


فرش شنل چه ویژگی‌هایی دارد؟

جنس فرش شنل
در تولید فرش شنل از دو نوع نخ پلی استر به عنوان نخ خاب و نخ شنل به عنوان نخ کف استفاده می شود. به کارگیری این الیاف در تولید فرش شنل باعث می شوند تا این فرش پرزدهی نداشته باشد و مهم تر اینکه الیاف پلی استر حساسیت زا نیستند و خصوصا برای افرادی که به پرز فرش آلرژی دارند، انتخاب بسیار مناسبی هستند.این عدم حساسیت زایی باعث می شود این فرش های برای کودکان و سالمندان و بیماران نیز انتخابی کاملا مناسب باشد.
الیاف به کار رفته در فرش شنل نه تنها باعث نرمی و لطافت بسیار زیاد این فرش می شوند بلکه موجب می شوند فرش شنل ضدلک و ضدچروک باشد و بعد از شستوشو در برابر نور آفتاب و حرارت مستقیم مقاومت بسیاری داشته باشد.


مثلا در فرش‌های شنلی که ۱۰۰ درصد از جنس اکریلیک هستند، با نوازش پرزها و بافت رویین فرش، دست‌تان روی سطح آن لیز می‌خورد. علاوه بر لطافت، فرش شنل کاشان تولید شده با اکریلیک، مانند سایر انواع فرش فانتزی و ماشینی بوی نفت و پلاستیک نمی‌دهد و نظافت آن نیز بسیار ساده‌تر و راحت‌تر است. فرش شنل اکریلیک، در برابر پاخوردگی مقاوم‌تر از سایر انواع است.

مدل‌های دیگر فرش شنل که تنها از اکریلیک در بافت‌شان استفاده نشده و در واقع ترکیبی از اکریلیک با نخ‌های دیگر هستند و اصطلاحا «فرش درصددار» هستند، پرزدهی بیشتری دارند و ممکن است با شست‌وشو دچار آبرفتگی بشوند. اما این مشکلات در فرش شنل اکریلیک ، جایی ندارد.

سبک بودن
فرشی بسیار سبک و در عین حال فاخر . سبکی فرش به حدی است که در قسمت پشت فرش از لاتکس استفاده می شود تا فرش روی کفپوش‌های سرامیکی ، سنگ و غیره سُر نخورد . لاتکس یا در زبان عام ترمز فرش جرمی ست که به فرش در فیکس شدن کمک می‌کند تا به زمین بچسبد و سر نخورد .
نقش فرش شنل فانتزی در طراحی دکوراسیون منزل


نقش فرش شنل فانتزی در طراحی دکوراسیون منزل
به دلیل فضای محدود در خانه های امروزی و از طرفی استفاده از کفپوش هایی همانند سرامیک که فرش بر روی آنها حرکت می­کنند، نیاز به فرشی همانند شنل حس می­شود که هم به دلیل استفاده از طرحهای ساده و رنگهای خنثی در طراحی آنها فای منزلتان بزرگتر نشان داده می­شود و هم بدلیل استفاده از لاتکس در پشت آن بر روی سرامیک حرکت نمیکند. شما عزیزان می­توانید برای خرید فرش ماشینی با ورود به سایت فروشگاه اینترنتی قالی کاشان و انتخاب گزینه فرش های فانتزی و مدرن به قسمت فرش شنل فانتزی رفته و جدیدترین و با کیفیت ترین طرح های فرش شنل کاشان را مشاهده کرده و در صورت انتخاب و طی مراحل پرداخت فرش شنل فانتزی قالی کاشان بصورت رایگان درب منزل تحویل بگیرید و از مزیت خرید مستقیم فرش از کارخانه بهره مند شوید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر