۱۴۰۰ شهریور ۲۷, شنبه

 



کاشان یکی از تولید کننده های بزرگ در زمینه تولید انواع فرش ماشینی می باشد. با افزایش قیمت فرش دستباف مردم به خرید فرش های ماشینی روی آوردند. چرا که دارای قیمت مناسب و کیفیتی بسیار عالی بوده و تنوع زیادی در طرح و رنگ آن دیده می شود. یکی از تولیداتی که در چند سال اخیر بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته است بافت فرش های گل برجسته می باشد. این عمل طی فرآیند هیت ست انجام شده و در زیبایی فرش نقش موثری را داشته است. در این مقاله شما را با ویژگی فرش های گل برجسته آشنا خواهیم کرد.

فرش ماشینی گل برجسته


بافت فرش های ماشینی گل برجسته به صورتی می باشد یک نمایی سه بعدی را نشان می دهند. این عملیات یکی از تولیداتی است که شرکت های تولیدکننده به تازگی به آن روی آورده اند. برای بافت فرش های گل برجسته از ترکیب دو الیاف اکریلیک و نخ هایبالک استفاده می شود. در واقع وجود نخ های هایبالک است که باعث می شود فرش ظاهری برجسته را در اختیار بگیرد. تولید این محصولات به گونه ای است که نخ هایبالک در بافت فرش ماشینی پایین تر از نخ اکریلیک بافته می شود. و در نتیجه کار مشاهده می کنیم که نخ های هایبالک دو میلی متر پایین تر بافته شده اند.

اصولا از یک لی دو رنگ در نخ هایبالک برای تولید فرش ماشینی استفاده می شود که که این عملیات عموما بر روی فرش های کلاسیک صورت می گیرد و جلوه ای بی نظیر را به فرش می بخشد. به دلیل زیبایی فرش های گل برجسته، استقبال فراوانی از آن در داخل و خارج از کشور صورت گرفته است. و سالانه تعداد زیادی از فرش های ایرانی گل برجسته به خارج از ایران صادر می شود.

فرآیند بافت فرش ماشینی گل برجسته


در بافت این فرش ها ابتدا محصول مانند فرش های کف ساده و به صورت یک نواخت بافته می شود. سپس در مرحله بعدی که مرحله پردازش و آهار فرش می باشد عملیات حرارت دهی فرش صورت می گیرد. همین عمل باعث می شود تا نخ های هایبالک سوخته شده و به سمت پایین حرکت کنند و در اینجا طرح و نقش های فرش ماشینی به صورت برجسته ظاهر می شوند.

ناگفته نماند که فرش های ماشینی گل برجسته به دلیل فرورفتگی های موجود در سطح فرش باعث شده تا آلودگی به این شیار ها نفوذ پیدا کرده و در مدت زمان طولانی باعث فرسوده شدن الیاف شود. اگر به فرش های گل برجسته علاقه زیادی دارید لازم است از آن در بهترین شیوه ممکن نگهداری کنید. همچنین به دلیل اینکه فرش های ماشینی با شانه و تراکم بالا دارای ظرافت بیشتری می باشند گل برجسته بودن طرح فرش باعث شده تا این ظرافت افزایش پیدا کرده و محصول در معرض ساییده شدن بیشتری قرار بگیرد.

علت اصلی رونق گرفتن فرش ماشینی گل برجسته کاشان


در یک مدت زمان کوتاهی فرش های گل برجسته وارد بازار صنعت فرش شدند ولی به دلیل اینکه برجسته بود فرش در فرش هایی با بافت فشرده زیبا تر می باشند به سرعت از دور خارج شدند. اما با تولید فرش های ماشینی 1200 شانه و بافت فشرده آنها مجددا این گل برجستگی روی طرح فرش جلوه ی زیبایی ایجاد کرده و مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت و این عمل تا امروز ادامه دارد.


خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان


همان طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، کاشان یکی از تولید کنندگان اصلی در بافت انوع فرش های ماشینی می باشد. اگر به دنبال یک فرش زیبا با تنوع رنگ و طرح بوده هستید و همچنین اگر کیفیت کار برای شما اهمیت زیادی دارد لازم است با مراجعه به فروشگاه اینترنتی قالی کاشان محصول مورد پسندتان را خریداری کرده و با ارسال رایگان درب منزل خود تحویل بگیرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر